Cappadocie

29 maart 2013

Van Istanbul ben ik met de bus naar Ankara gegaan. Bij de ambassade van Iran na een stressvolle ochtend mijn visum gekregen. Komende woensdag 3april ga ik met de trein van Ankara naar Teheran. Nu zit ik een week in Capadocie. Ik dacht een beetje uit te rusten maar.  ......... Er is hier heel veel te doen! Ik opload nu wat foto ' s van mijn eerste belevenis hier: een ballonvaart. Ik heb ook korte filmpjes maar het uploaden gaat te traag en wordt afgebroken. Die komen dus later. Het was een belevenis !!!!!!    Verder bezocht: een ondergrondse stad, een prachtige vallei met een grotkerk, een openlucht museum vol met prachtige grothuizen en de mooiste kerk daarvoor moest je 8 Lire extra betalen en ik was er alleen binnen. Maar vamorgen met een chauffeur ( ik heb geen rijbewijs bij mij ) naar een klooster vlakbij Nigde. 80 km hier vandaan. Mijn mond viel open. Ik was er alleen!!!! De kosten van de privechauffeur waard.

Groeten vanuit Goreme

1. Adi voogd:
    29 maart 2013
    Fantastisch zo,n ballonvaart. Ik heb het ook gedaan en vond het adembenemend. Ook van Cappadocie heb ik jaren geleden genotern, je weet niet waar je in terechtkomt (voor historisch). Geniet ze en hele goede Paasdagen als je er daar tenminste iets van merkt. Groet Adi
  2. Betty vegting Wat een schattige serie babyfoto's!:
    29 maart 2013
    En dan te bedenken, dat je nog maar aan het begin van je reis bent! Wat zal je hoofd vol zitten met al die prachtige indrukken!
    Heel leuk om iets mee te kunnen beleven.
    Heel veel reisplezier!
  3. Vera:
    29 maart 2013
    wat fantastisch die ballonvaart die je hebt gemaakt.bij ons was er 1 stel, maar toen was het weer niet optimaal. de ballonvaart heb ik in Nederland gemaakt en dat was schitterend. Ik heb ook zo genoten van Goreme en van alles wat jij nu ook gezien hebt. Spannend hoor om zo naar Teheran te reizen maar je zal wel moe zijn van alle indrukken, trein is een rustpunt ? groet Vera
  4. Gerty:
    29 maart 2013
    wat heb jij een tempo. Ik kan je bijna niet bijhouden Het lijken allemaal hoogtepunten, of zitten er ook wel eens tegenvallers bij
    veel plezier groet, Gerty
  5. Paula Bood:
    29 maart 2013
    Wat een prachtige reis ben je toch aan het maken en zo'n ballonvaart is natuurlijk ook een belevenis. We kijken nu al uit naar je filmpjes. Doe je ook wel een dag helemaal niets? Je tempo ligt zo hoog! Die treinreis naar Teheran is vast ook indrukwekkend.
    We kijken uit naar je volgende verslag, lieve groeten Arie en Paula
  6. Tineke:
    30 maart 2013
    Hoi Annelene,
    Fantastisch is dat, een ballonvaart. Ooit heb ik een ballonvaart gemaakt Van Breda naar Belgie. Kwamen we in Merle terecht,daar ben ik gedoopt met champagne tot "Freule" van Merle . Flauwekul natuurlijk maar wel grappig. Voor het geluid vanaf de grond is al heel bijzonder, stemmen en hondengeblaf, het klinkt heel anders.
    Kom je nog veel Nederlanders tegen onderweg?
    Goed trouwens dat je even pas op de plaats neemt.

Groeten van Cock en Tineke.
  7. Lidwien van Egmond:
    30 maart 2013
    Hai Annelene, ik geniet elke keer van je fantastische reisverhalen en prachtige foto's. Over enkele dagen naar Iran, wauw, dat is toch wel super spannend. Lieve groet, Lidwien
  8. Emmy:
    1 april 2013
    Hoi Annelene,
    Genoten van jouw foto's van het Topkapipaleis. De ballonvaart van jou vinden wij heel spectaculair. Ben je verplicht om een hoofddoek te dragen in Teheran? We zijn benieuwd naar jouw belevenissen.
    Groeten, Chris en Emmy
  9. Anneke Binsbergen:
    1 april 2013
    Hoi Annelene
    Prachtige foto's van het Topkapipaleis, wij zijn er jaren geleden geweest, moeten maar snel op herhaling.De foto's van het klooster zijn prachtig, die hebben mijn voorkeur. Wij komen net terug uit Rome,genoten maar te veel mooie dingen te bekijken
    Leuk je reis te volgen.
    Lieve groeten Anneke
  10. Nanni Vijn:
    2 april 2013
    Ha Annelène, ik kon nog net de foto's van de ballonvaart bekijken, voor ik naar Madrid vertrek, zometeen...
    De andere foto's ga ik zien als ik weer terug ben.
    Wat een belevenis, hè, zo'n ballontrip, die stilte, dat zachte glijden boven zo'n adembenemend landschap....!
    Ik wens je een goede reis naar Teheran, en ben benieuwd wat je daar nu weer gaat beleven!!
    liefs, Nanni
  11. Margriet van Engelen:
    2 april 2013
    Hoi Annelene, De grotwoningen en grotkerk die je liet zien, maakten erg veel indruk op me. In welke tijd zijn die gebouwd? Ik kan me ook voorstellen dat ze in een hete vallei beschutting gaven tegen de hitte. Is de vallei nu nog bewoond en hoe is de temperatuur er in deze tijd van het jaar? Goede reis! Margriet