Afscheid van China.

8 oktober 2013 - Shenzhen, China

Door de opmerking van Margriet van Engelen over luierbesparing in China ben ik eens op gaan letten hoe er dan bespaard wordt. In het zuiden in de grote steden zie je duidelijk minder luierbesparing dan in het noorden. Ook op het platteland meer besparing dan in de steden. Maar ik heb slechts een keer gezien (zie foto) dat de besparing ook daadwerkelijk uitgevoerd werd. Vroeger hadden wij cavia' s en die moesten van de kinderen altijd bij Oene op schoot. Die zat namelijk stil te lezen in zijn stoel. Tot hij iets warms en niet echt lekker warm voelde en dan was het weer zover. De cavia had iets gedaan. Wat! In China  heb ik die kleintjes dus maar een keer iets zien doen. In de trein, op straat, de winkels enz. Hoe krijgen zij dat voor elkaar die moeders en vaders? Vandaar deze verzameling foto's. Groet Annelène

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke:
    8 oktober 2013
    Hoi Annelene,

Toch slim van die Chinezen om hun kinderen op deze manier luiervrij te krijgen. Ik zie het hier nog niet zo snel gebeuren, dan staan er meteen allerlei milieugroeperingen klaar om te protesteren.Alhoewel het een fiks aantal bomen scheelt op jaarbasis. Hm.....kan nog een dilemma worden ook.
    Leuke foto,s hoor.Ik kijk altijd weer uit naar je mailtjes.

groetjes Tineke.
  2. Peter:
    8 oktober 2013
    Wat een geweldige tijd heb jij daar kunnen doorbrengen.
    Moet een raar idee zijn om te vertrekken.

We horen wel hoe het verder verloopt.
    Groet van Ingrid en
    Peter
  3. Vera:
    11 oktober 2013
    wat is dat toch handig zo'n spleet in de broek toen ik er was in China (Kashkar) zag ik een kindje in de goot z'n behoefte doen. je kijkt er naar en loopt door,maar wel nog foto's daarvan gemaakt. Je geniet er wel van he. waar ga je nu naartoe? want je hebt nu toch al aardig wat indrukken op gedaan.
    Ben erg benieuwd naar een lezing van je over deze hele reis. Liefs Vera en geniet er nog even van .