Shanghai

25 september 2013 - Xian, China

Voor de eigentijdse kunst ben ik naar Shanghai gekomen. En ik heb héél véél gezien. In Shanghai heeft men een elektriciteitscentrale omgebouwd tot museum voor eigentijdse kunst. Het is nog geen jaar in functie. Nu zijn er drie enorme verdiepingen gevuld met een overzichtstentoonstelling over de laaste 30 jaar. Daar zat wel wat bij. Ai Wei Wei niet. In navolging van Beijing is er ook een groot oud fabrieksterrein waar galleries zich hebben geconcentreerd. Een ervan ' Island 6 ' heeft mij bijzonder bekoord omdat zij tevens een werkterrein biedt voor kunstenaars die met electronica werken en van elkaars deskundigheid gebruik kunnen maken. De teksten bij de afbeeldingen zijn gemaakt, neem ik aan, door de betreffende kunstenaars.

Bijzonder, Annelène

1. Peter:
    25 september 2013
    He, daar ging wat fout.
    Ik schreef dat jij een mens met deze verhalen ECHT jaloers kon maken. Ongelooflijk wat jij allemaal ziet/beleeft./

Pas goed op jezelf en geniet lekker verder. Groetjes van Ingrid en

Peter
  2. Jennie:
    25 september 2013
    Fijn dat je zoveel moois ziet. Blijf genieten Annelène. Wij vermaken ons hier met van alles en nog wat: roeien, Monumentendag, Dam tot Dam en ga zo maar door.
    Liefs Jennie
  3. Inaschilp:
    27 september 2013
    super ik geniet van je verhalen en foto,s
  4. Vera:
    2 oktober 2013
    Hoi Annelene, wat is het toch fantastisch allemaal wat je ziet en het is ook wel bijzonder om daar de moderne kunst te zien. Ik blijf genieten.
    Liefs Vera