Mijn fietstocht van zondag 11 augustus.

11 augustus 2013 - Onomichi, Japan

Vandaag heel erg vroeg opgestaan want de eerste ferry zou om 5.40 vertrekken. Dat werd 6 uur. Het was heerlijk weer. De zon op en was nog absoluut niet warm. Een lekker gangetje had ik. Keek om mij heen naar alles wat interessant was. Op het tweede eiland moest ik door heuvelgebied fietsen. Het was inmiddels  half acht. Toen van een heuvel omlaag. Kwam er plotseling een auto. Ik remmen maar te hard en vloog over mijn stuur en landde op straat. Al snel kwam er hulp van een huis in het landschap. Er was bloed maar ik werd binnen genodigd en er werden pleisters en een handdoek vertstrekt  ( die later goed van pas kwam ). Opa ging mijn fiets maken en een kwartier later kon ik weer verder rijden. Om half elf had ik 40 km gefietst en zag een private hostel. Daar ga ik woensdagavond slapen. Het werd al heter en uiteindelijk werd een temperatuur van 37 graden bereikt. Terug op de fiets met een parapluie tegen de zon wat niet echt lekker fietste. Maar onderweg 3 keer gezwommen dat was goed om mijn wonden te zuiveren. Om 4 uur terug en nu ben ik af. Welterusten Annelene

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paula Bood:
    11 augustus 2013
    Heremijntijd Annelène, zoiets kan ook heel anders aflopen.
    Gisteren veel aan je gedacht. Dat komt zo; we waren vanuit Frankrijk op doorreis naar Duitsland en hebben een stop gemaakt in Interlaken.
    Laat het daar nu echt wemelen van de Japanse toeristen!
    Kennelijk is het zo, dat Aziaten langs hoogtepunten gevoerd worden en dat ze zoiets steeds in groepsverband doen.
    Opnieuw het met kleine stapjes lopen van de dames gezien. Het doet genetische aanleg vermoeden maar het is echt training.
    Om ook maar iets van de cultuur te begrijpen moet je m.i. datgene doen wat jij nu doet; de straat op en dicht bij het Japanse leven gaan verkeren. Wat vinden de Japanners van een alleen reizende en ondernemende Nederlandse dame? Is het niet zo, dat het haaks staat op hetgeen men als zijnde gewoon ervaart?
    Ik ben zeer benieuwd of de invloed van de religie inderdaad zo tastbaar aanwezig is, als in Europa wel wordt gedacht. Ik vermoed dat een zekere gerichtheid (verkregen door opvoeding ) misschien wel een steviger effect heeft. Ik hoor dat over x maanden graag van je!
    Pas goed op het vege lijf en geniet vooral!
    Liefs (ook van Paula)
    Arie
  2. Margriet van Engelen:
    13 augustus 2013
    Nou de valpartij heb je in ieder geval overleefd. Heb je ook jodium bij je? 40 km. fietsen in zo'n hitte doe ik je niet na. Heb je ook een zonnehoed? Een zonnesteek ligt bij die warmte altijd op de loer. Groetjes, Margriet
  3. Hanneke:
    14 augustus 2013
    Hoi Annelène, was dit een hit-and-run situatie of is de bestuurder gestopt? Ben je erg geschrokken? Juist op zo'n moment lijkt het me moeilijk dat je alleen bent... Ik hoop dat je verwondingen meevallen en dat je er geen hinder van ondervindt bij het verder-reizen.
    Zelf heb ik net 240 km gefietst door Nederland, ook erg mooi en gelukkig niet gevallen!
    liefs, Hanneke
  4. Vera:
    23 augustus 2013
    hoi Annelenne dit is een beetje een late reactie op je mails en de foto's, maar ik heb ze nu weer even achter elkaar gelezen en dan heb je weer aardig wat meegemaakt. Wat een schrik om zo te vallen door zo'n hard rijdende auto. Je ziet wel ontzettend veel dus verhalen,wanneer je weer thuis bent. Heb je alle foto's ook opgeslagen?
    Met Adi heb ik een haven safari door de havens van A'dam en Zaandam gemaakt en nog een rondleiding over het Hembrug terrein machtig interessant(haalt niet met die van jou) Zal je wel een mail sturen. Liefs Vera