Birma / Mayanmar: de laatste dagen.

27 mei 2013 - Bago, Myanmar

Ik kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben om Birma te verlaten. Maar daar hebben wij het nog wel eens over. Nu eerst nog wat goud. Het edelmetaal welke een hele grote rol speelt in het leven van de Buddhistische gelovige. Welke? Helemaal duidelijk is mij dat nog niet maar in ieder geval wel heel erg belangrijk. Vandaag in Bago, iets ten noorden  van Yangon een ' reclining Buddha ' bezocht. Twee zelfs. De tweede is de oudste en meest kostbaarste, want ....... Het kleed is echt goud. De eerste heeft geen dak boven het hoofd en het kleed is slechts van goudgekleurde gele verf. In het verleden verwoest en een tiental  jaar geleden weer in ere hersteld. Ik dacht zelfs dat deze de echte was totdat mij iemand de waarheid vertelde en ook dat ik voor de echte een overheidsbijdrage van 10 dollar moest bijdragen, dat hij op een slinkse wijze voor mij wist te voorkomen. Morgen ga ik naar de 'Snake Monastery ' . Een echte boa- constrictor, leeftijd 120 jaar en vrouwelijk, schijnt daar elke dag 5 kg kuikens op te eten. Lieve groet van Annelene

En ik heb HAAR gezien hoor! Een echte oude dame. Zij is 6 meter lang en eet slechts 1 keer in de 6 weken. Ik zal straks proberen een foto te uploaden. Het was trouwens noet eenvoudig om bij het klooster te komen. Dat heb je met die wandelaars.

En ik heb HAAR gezien hoor. Een echte oude dame! 6 meter lang en eet slechts 1k

1. Betty vegting Wat een schattige serie babyfoto's!:
    27 mei 2013
    Indrukwekkend, deze vrouwelijk ogende Buddha''s!
  2. Margriet van Engelen:
    27 mei 2013
    Hoi Annelene, Dat klinkt wel een beetje eng, een boa constrictor in een klooster. Het lijkt wel zoiets als St, Joris en de draak. Alleen vraagt een boa-costrictor geen maagd te eten maar 5 kg. kuikens.
    Zijn deze dan nog levend? Ik heb Buddhisten altijd gezien als heel vreedzaam en bedachtzaam, dus zullen de kuikens wel dood zijn.
    Het beeld van Boeddha straalt iets heel goeds uit. Groetjes, Margriet
  3. Peter:
    27 mei 2013
    Jeetje Annelene, ik ben diep onder de indruk vaN WAT JIJ ALLEMAAL ZIET EN MEEMAAKT. (Verdikke Capsl
    Ga door met genieten!!!!

Groet van Ingrid en
    Peter
  4. Lou:
    27 mei 2013
    Koop eens thuis een potje goudverf, of een fles wijn met gouddeeltjes. Erg prijzig. En iemand moet die goudbekleding toch betalen. Als je Buddist bent doe je dat, koop je je geweten mee af. Katholieken lopen dan nr Santiago, of gaan naar Lourdes. Jammer dat je Burma maar so so vindt want ik vind het het meest fantastiche land van het hele vere Oosten. Goede reis verders
    Lodewijk
  5. Thea:
    Lieve Annelene,
    Wat een fantastische ervaringen allemaal! Ik vind je absoluut heel stoer en geniet nog steeds van je berichten. Verlang je wel eens naar Westzaan?
    Liefs
    Thea
  6. Liesbeth:
    28 mei 2013
    Hallo Annelene,
    volg je nu al een tijdje met gestaag stijgende verwondering en vooral bewondering en geniet van je verhalen