Van China naar Japan.

21 juli 2013 - Kioto, Japan

Om Margriet antwoord te geven ik heb er 1 gezien met een bilspleet. Kennelijk gaat de ontwikkeling in de steden razendsnel. En omdat wij toch bij het onderwerp zijn en ook nog in Japan kan ik over de moderne toiletfaciliteiten hier  nog wat aan jullie leren of jullie wat aan mij want heel veel snappen doe ik van al die knopjes niet. Het toilet was nota bene in het Museum voor Moderne Kunst in Kyoto. Dan het toilet in mijn bed &breakfast wel van eerdere datum maar toch handig. Het toiletfonteintje om je handen te wassen komt uit in het reservoir om de toiletpot te spoelen. Dat is zuinig omgaan met water. Wanneer het reservoir vol is stopt de watertoevoer. Dan nog een paaar foto's van het station van Kyoto. Gigantisch! Maar ik kan al goed overweg met het bussystemm. De hele stad door!!!!!

groet en het is zomerweer bij jullie. Hier ook alleen iets te warm. 35 graden zo ongeveer. Annelene

1. Vera:
    21 juli 2013
    wat een klein hokje om daar in te zitten.thuis heb ik al de neiging om de deur open te houden. wel lollig al die knopjes in ieder geval raak je wel je plas en de rest kwijt. net even de video'tjes bekeken en wat is dat intensief om te doen. leuk dat je al zo snel thuis bent en ik ben benieuwd of het eten heel anders is. heb je nog leuke mensen ontmoet? vanmorgen geroeid maar het was erg warm. groetjes Vera
  2. Inaschilp:
    22 juli 2013
    Hoi Annelène, geweldig om je reisverhalen te lezen.
    groetjes ina
  3. Margriet van Engelen:
    22 juli 2013
    De toiletbrillen van Kyoto zijn inderdaad heel hygiënisch en apart.
    Zelfs brillen van de w.c.'s in de openbare toiletten kunnen draaiend verschoond worden en verwarmd als je hiervoor kiest. Ook zijn er knopjes die je kan indrukken om je achterste met een straal verwarmd water schoon te spoelen. Wij waren indertijd stom verbaasd over deze ontwikkeling in de badkamer hygiëne. Groetjes, Margriet