Kimono Modeshow

27 juli 2013 - Guangzhou, China

Ik was in een textielcentrum waar voorlichting werd en kimonoshows gegeven werden.  Echt Japans. Gisteren mijn JR pass gehaald en direct verschillende tempels en een stad buiten Kyoto bezocht. Vandaag was ik af. Die JRpas was voor 21 dagen meer dan 500 Euro. Dus had ik bedacht dat ik ging uitrusten in de trein. De treininformatie mevrouw heeft mij bijzonder goed geholpen. Dus vandaag naar het noorden en alleen maar in de trein gezeten en naar buiten gekeken. Heel leuk. Morgen naar het oosten. Weer 2  1/2 uur heen en 2 1/2 terug maar nu een eind langs de kust. En ik heb daar een paar uur om wat te lopen. Dus die pas haal ik er wel uit!

Groet vanuit een heel erg plezierig georganiseerd en vriendelijk land. Annelene

1. Emmy:
    28 juli 2013
    Hoi Annelene,
    De kimono show vonden wij heel speciaal. Deed ons denken aan de cursus kunstgeschiedenis van Oene. Veel kunstenaars werden beïnvloed door de kunst uit het Verre Oosten eind 19e eeuw(o.a. het Japonisme).
    Om al die knopjes op de zijarm van het toilet hebben wij moeten lachen. We hadden zonder meer al die knopjes stuk voor stuk ingedrukt, en ons laten verrassen.
    Heb je de JR pas er al uit? Je blijft natuurlijk wel een echte Hollandse!

We genieten van jouw reisverslagen.
    Veel reisplezier,
    Emmy en Chris
  2. Paula Bood:
    28 juli 2013
    Nou Annelène,
    Ik ben geweldig nieuwsgierig naar je ervaringen betreffende de Japanse levensstijl. Een volk met een diepgeworteld gevoel
    voor kwaliteit, dus heel anders als de meeste landen in dat deel van de wereld.
    Ook een land waarin individualisme minder hoog wordt gewaardeerd
    als in Europa of de USA; als individu besta je dank zij het feit dat je aangepast bent en groepsdenken eigen hebt gemaakt.
    Heel bijzonder ook de man/vrouw verhouding, tzt hoor ik graag van je of je daar iets van ervaren hebt, of misschien wel hebt ervaren dat er op dat gebied iets van een verlicht denken gaat ontstaan.

Japan is natuurlijk ook een voorbeeld van een andere omgang met
    voedsel en ik hoop ook daarover veel van je te leren.
    Ik wens je vanuit warm Nederland een mooie tijd in Japan!
    Groet,
    Arie Bood
  3. Jeannette:
    30 juli 2013
    Hoi Annelene, prachtig die kimonoshow. Je zou denken dat er in het moderne Japan geen ruimte is voor dit soort tradities. De toiletpot met al die knoppen is ook interessant. Je krijgt bijna neiging ze allemaal uit te proberen. Veel plezier met je reis door het land van de rijzende zon! Lijkt me fascinerend land.
    Groetjes Jeannet
  4. Vera:
    5 augustus 2013
    Hoi Annelenne, wat maak je toch veel mee en zo'n kimonoshow is erg leuk. Ben net weer thuis en de fioets weggebracht want ik kreeg in Saendelft een lekke band.Erg warm om van de Kaaikhof te lopen naar de Iepenstraat. Heb net een foto gezien in de krant van allemaal Japanners in een zwembad, omvallen was er niet bij. Het is bij jullie ook heet en hier is het nog wel uit te houden.Gister langs je huis gevaren het was heerlijk roeien in het veld.
    Liefs en groet Vera