Zuid China

17 juli 2013 - Hongkong International Airport, China

Afgelopen week in de provincie Guandong ( vlakbij Hongkong ) een heel klein ommetje gemaakt. Eerst naar Kaiping omhuizen van rijke emigre's gebouwd in het begin van de 20e eeuw te bekijken. Dat was leuk. Er was geen tourist te bekennnen en ik zat per ongeluk ook nog in een 5 sterren hotel. Nu al een aantal dagen in Guangzhou  in een bed en breakfast wat heel goed bevalt. Dit stukje typ ik op de computer van mijn gastvrouw omdat de meeste sites van mijn Ipad afgesloten zijn en mijn gastvrouw een programma heeft om de controle te omzeilen. Geen fot'o's die komen later. De chinezen zien er heel gelukkig uit. Het gaat ze hier voor de wind. Het is bijzonder de armoe en de rijkdom naast elkaar te zien. Ook de arme doen het qua vrolijkheid goed. Het is bijzonder de nieuwste ontwikkeling en het oude China naast elkaar te zien. En vooral die hele kleine Chineesjes,die zijn om te stelen. Zij zien er meestal prachtig uit. En ook niet te vergeten de jonge meisjes. buitengewoon goed en vrolijk en modern gekleed.Guandong is een miljoenenstad. met een heel grooot metro netwerk. Daarover later. Vrijdag naar Japan. Groet Annelene

1. Betty vegting Wat een schattige serie babyfoto's!:
    17 juli 2013
    Wat goed, dat je toch een manier hebt gevonden om ons op de hoogte te houden!
    Ik ben benieuwd naar later je foto's.
    hartelijke groeten van Betty
  2. Tineke:
    18 juli 2013
    Hoi Annelene,
    Goed om te lezen dat je ervaring met de Chinese bevolking zo positief is. En ja, die kleine Chineesjes zijn om op te vreten.Ik was eens op de Zaanse Schans met een groep kinderen en toen stonden de Chinezen en de Japanners zich aan de Nederlandse blonde kinderen te vergapen, foto,s maken waar ze als volleerde fotomodellen voor gingen poseren. Zo zie je maar, onze kinderen zijn ook om op te vreten. Morgen naar Japan. Veel kunst, te zien Femke zal jaloers op je zijn, denk ik. Je reisverslag zullen we een paar weken niet kunnen volgen want we gaan zaterdag voor 3 weken naar Frankrijk.
    Geniet verder in Japan en tot mails.

Liefs Tineke.
  3. Margriet van Engelen:
    19 juli 2013
    Heb je op de broekjes van de kleine kinderen gelet, die net kunnen lopen? Chinezen zijn erg praktisch, door er een extra spleet in aan te brengen sparen ze vele luiers uit.
    Groetjes, Margriet