Hongkong 3

8 juli 2013 - Hongkong International Airport, China

Ja eigenlijk zag ik het vorige week donderdag niet zo erg zitten om hier vijf dagen door te brengen. Maar .....nu ? Ik vind het nu een fantastische stad en zou er eigenlijk wel een paar maanden willen wonen. Er is heel veel cultuur. Voor jong en oud. Muziek op straat, lichtshows in de haven, wandelingen door verschillende stadswijken in en buiten het centrum, heel erg goede musea. Kortom ik ben nog lang niet uitgekeken. In de afgelopen dagen ben ik naar het Hongkong Museum geweest met kunst van deze tijd, met pentekenkunst en daarbij een gratis lezing van een hierin gespecialiseerde Engelse, naar een chinese Opera met als onderwerp jullie wel bekend: vrouwen en oorlog, nog eens door Hollywood Road gelopen en geconstateerd dat er voor elke beurs wel Chinese Kunst is uit welke tijd dan ook en al of niet echt. Zondag in het park tijdens hoosbuien een demonstratie Kung Fu gezien ( ik dacht dat Kung Fu een vechtsport was maar is een behendigheidssport, een soort acrobatiek net als tijdens de Opera ). En vandaag een wandeling gemaakt in het noorden van de stad die genoemd wordt een Heretage Wandeling met oude tempels en door dorpjes. In het park weer bier gedronken en mij voorbereid op een kleine rondreis door China ( wanneer ik mijn visum krijg) in de provincie Guandong.

1. Lou:
    8 juli 2013
    Ga ook nr de nightmarket
    Gr.
    Lodewijk
  2. Aria en Reinier:
    8 juli 2013
    Hoi Annelene, fijn dT je zo geniet, ik heb wel aan je gedacht tijdens Oeral, nu ver van je bed, maar het was weer genieten, bedankt voor je kaart , hou je sterk en geniet, lieve groetjes aria
  3. Nanni Vijn:
    8 juli 2013
    Hee Annelene, wat maak je toch veel mee! Goed om te horen dat je zo veel meemaakt en je daar goed doorheen slaat! En nu China in.... ben benieuwd hoe dat zal gaan! Zal je ooit nog weer thuis kunnen wennen.....? Veel liefs, Nanni
  4. Jennie:
    9 juli 2013
    Je zou het niet erg vinden als het visum nog even op zich laat wachten, dan kan je nog even van Hongkong genieten. Het klinkt allemaal heel mooi. Ik zou zo naar Hongkong willen. Wie weet een keer op doorreis.
  5. Vera:
    12 juli 2013
    Hoi Annelene, wat ben je toch een bofkont, maar je doet er ook veel voor en gelukkig laat je je ook niet van de wijs brengen.
    Vanmorgen lekker geroeid in de Spikkel, maar verder is het weer hier zo zo. Geniet maar lekker. Lieve groet Vera
  6. Margriet van Engelen:
    19 juli 2013
    Hoi Annelene, Heb je ook het vogel park gezien. De meest prachtige tropische vogels en planten in een haast paradijsachtige omgeving. Het is in de buurt te vinden van de wijk waar de banken zijn gevestigd. Veel plezier verder op je avontuurlijke reis. Margriet