Hongkong 1

5 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Graag wil ik jullie vertellen over mijn belevenissen rond mijn vlucht van Bali naar Hongkong en de eerste dag in Hongkong. Ik heb gevlogen met Maylasian Airways en dat is heel  goed bevallen! Van Bali naar Kuala Lumpur 3 uur met een Boeing 777-205 en van KUL naar Hongkong ook 3uur met een Airbus A380- 800. ( Oene had dit fantastisch gevonden).  In de laatste gaan 494 passagiers. In 2 verdiepingen. Al eens zoiets meegemaakt? Een eigen t.v. Scherm met keuze's voor t.v., film, waar bevindt het vliegtuig zich en een heel goede verzorging daar  kan de KLM niet aan tippen.  Met de bus naar  de binnenstad. Waar moest ik uitstappen? Gelukkig een meisje die hier woont. Zij vertelde mij waar ik uit moest stappen en dat ik op mijn ' personal belongings ' moest passen want er lopen rare mensen daar rond in de buurt van Chunkung Mansions. En inderdaad zij had gelijk. Ik ben binnen de 20 meter wel 10x aangesproken door vasthoudende 30-35 jarige mannen die mij in een ander, goedkoper, beter hostel wilden zetten. Fuck Off wilde ik eigenlijk zeggen maar heb het niet gedaan. Toen in mijn hostel in, welke er heel verzorgd uitzag. Daar  werkte een receptionist met eenzelfde uiterlijk als doe mannen op straat. Het bemachtigen van een visum voor China kwam ter sprake en hij wist wel iemand die dat voor mij kon regelen want het was morgen en overmorgen een feestdag in China, de ambassade gesloten en dan duurde het nog 4 werkdagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    5 juli 2013
    Hoi Annelene,

Goed dat je er niet op ingegaan bent. Je krijgt steeds meer mensenkennis door je reis. Een gezonde portie wantrouwen en terughoudendheid kan helemaal geen kwaad. Je blijft in hun ogen toch de rijke westerling die zich misschien wel laat belazeren. Vanuit hun oogpunt gezien ben jij een dikke vangst.ik ben benieuwd naar je ervaringen straks in China. Op het Regio college heb ik een Chinese cursist. Hij is uit politieke overwegingen zijn land ontvlucht en bij terugkeer zou hij onmiddellijk gevangen worden gezet evenals zijn vrienden. Hij was erbij in ik meen 1989, toen bij de studenten protesten die student door een tank is overreden. Die beelden zijn de hele wereld toen overgegaan. Shouw(zijn naam) werkt nu bij het fietsenpakhuis om de taal te leren. Hij is een slimme man en gaat nu met collega,s om die dat niet zijn. Maar hij blijft positief, heeft natuurlijk ook weinig keus. Hij ziet het als een kans. Hij zegt dat je bij de Chinese muur niet het echte China ziet en dat geloof ik ook wel.
    Daarom ben ik extra benieuwd naar jou ervaringen. Veel plezier verder,

Liefs Tineke.