Hongkong 2

5 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

De hotelkosten zouden oplopen en nog allerlei andere redenen waarom ik absoluut mijn paspoort aan hem moest toevertrouwen voor dat visum en dat kostte mij dan 1000 HKD ( 100 Euro ). Meestel ben ik wat naïef en geloof alles maar deze keer vertrouwde ik het niet helemaal.  Temeer omdat hij steeds kwam vragen om mijn paspoort en dat het al laat was en dat alles diezelfde dag nog geregeld moest worden omdat de ambassade de volgende dagen gesloten zou zijn.  Op internet gezocht en ik kon geen Chinese feestdag vinden. Besloten dat ik zelf zou gaan. Met de ondergrondse. Super gemakkelijk. Mensen die je helpen. Hoe en wat is de eerste keer in een vreemde stad toch lastig. Bij de Chinese Ambassade viel mijn mond open. Het hele aanvraag proces was nog niet helemaal geautomatiseerd maar wel veel. Met overheadschermen die aangaven welk nummer aan welk loket moest zijn. De hele aanvraag binnen een half uur geregeld voor 300 HKD. Zo 700 HKD verdiend. Daar heb ik vanavond zwarte spaghetti met tomaten en scallops van gegeten. Dat wil ik zelf thuis ook maken en ik denk dat ik het beter kan.  Verder op advies van Margriet van Engelen naar Hollywood Road  geweest. Allerlei Galleries met moderne kunst en Antiekzaken met Chinese oudheden. Daar ga ik nog een keer heen. Met de ferry terug naar Kowloon. Toen een biertje in het park en begonnen met het lezen van de Lonely Planet  over China.  Ik heb mij niet verveeld en ik zit ook nog in een ander hostel met een vrouwelijke manager. Dat voelt beter! Groet van Annelene.

1. Jennie:
    5 juli 2013
    Goed gedaan Annelène. Laat ze maar kletsen.
    Ik heb dinsdag met je maatjes Kees, Gerard en Johan geroeid. Evert is met vakantie. Het was heel gezellig. We hebben een biertje bij de Toog gedronken.
    Veel plezier nog in het verre ooste.
  2. Femke Hiemstra:
    5 juli 2013
    Ha, wat een verhaal. Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden!
  3. Lidwien van Egmond:
    5 juli 2013
    Jeetje Annelene, wat een avontuur. Je geniet en verwondert je iedere dag weer over de mensen en de natuur. Oene reist wel op je schouder mee.... hij zou trots op je zijn.
    Lieve groet......
  4. Vera:
    5 juli 2013
    vanmorgen geroeid met Jennie en Liesbeth en op de boegplaats zo nu en dan wat gehoord over Hong Kong en nu net je verhalen gelezen. Gelukkig, dat je voet bij stuk hebt gehouden, want anders ben je zo veel geld kwijt. Heerlijk om dit weer te lezen. Ik heb het fantastisch gehad in Eisenach Weimar en Dresden. Groetjes Vera
  5. Margriet van Engelen:
    5 juli 2013
    Het zijn internationaal bekende trucjes. Goed dat je er niet ingetrapt bent! Fijn dat je Hollywood road bezocht hebt. Heb je ook het schitterende park met die vele vogels gezien? Groetjes, Margriet