Feestdag in Bangkok

5 mei 2013 - Bangkok International Airport, Thailand

Elk jaar op 5 mei wordt herdacht  dat koning Rama IX, of tewel Koning Bhumibol de Grote, al  sinds 1950 het land regeert, op een democratische manier en iedereen houdt van hem. Hij was en is een landhervormer, een olympische zeiler en zorgt ervoor dat de landbouw moderniseert en het eigen land kan voeden ook nog dat al het waterkippenvlees bij ons in de supermarkt als kiloknallers wordt aangeboden. Maar het brengt wel geld het land in en wij moeten het gewoon niet meer kopen!!!!!

In de hele stad was het feest. Komt mij even slecht uit want morgen maandag hebben ze vrij. Nou ja. Elke dag telt bij een visum!

1. Trui Casteleijn:
    6 mei 2013
    Hoi Annelene, Ik herinner me zijn huwelijk op tv met Sirikit en lees vandaag in de krant dat ze vanwege medische redenen hun eigen feestje niet konden meemaken! Bangkok is wel even wennen na Teheran denk ik. Je verhalen uit Iran waren geweldig. Ik bewonder je moed (whats in a name) met de schapenkoppen en het zo maar met mensen mee gaan. Hele leuke ervaringen kreeg en krijg je er voor terug. Bedankt voor je mooie kaart. en ook nu volg ik je verhalen met genoegen.
    Liefs, Trui
  2. Betty vegting Wat een schattige serie babyfoto's!:
    6 mei 2013
    Wat een overstap: van Iran nar Thailand!!
    Gelukkig had je heel gezellige ervaringen in Iran.
    Toevallig is mijn zoon met gezin op vakantie in Thailand geweest. Ook zij hebben een kookcursus gedaan. Voor mij resulteert dat met regelmaat in allerlei verrukkelijke hapjes. Mijn 10-jarige kleinzoon maakt altijd de toetjes, vaak met mango's erin. Geweldig!
    Als ik de verhalen van de kinderen mag geloven, moet jij ook absoluut een tochtje op een olifant maken.

Heel veel reisplezier nog gewenst, groetjes van Betty
  3. Vera:
    7 mei 2013
    hoi Annelene ik blijf genieten van de verhalen en ik ben het met de vorige schrijfster eens, dat een ritje op een olifantenrug een hele belevenis is.
    Ga je trouwens nog naar Ayuthia (misschien verkeerd geschreven) of ga je direct door naar verder het noorden?
    groet Vera