Thaise kookles in Bangkok.

5 mei 2013 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Ja, dat was ik al lang van plan dat Thaise koken. Ik vind hetzelf heel lekker en zo klaar. Maar te leren valt er altijd wat. En dat was ook zo. Het resultaat van mijn koken, met behulp van de kok natuurlijk, was niet alleeen maar heerlijk doch super, super heerlijk. Nu nog in Nederland aan al die ingredienten zien te komen. In Beverwijk is gelukkig een grote Toko, vlakbij dus. Zal ik alvast een eenvoudig recept geven?

Prawnsoup per persoon: 2 grote garnalen, kop eraf en gepeld behalve de staart en verwijder de ruggegraat, 3 paddenstoelen,  maar daar ben ik even de naam van kwijt ze zijn plat en waaien uit, 1tomaat, 1steel lemongrass, 3plakjes Galangal (lijkt op  verse gember) met een stamper de cellen breken, 2rode pepers ook stampen, 3 akffir lime leaves, 2eetlepels vissaus, 2 eetlepels citroensap, 2 lepels suiker, 2 kopjes water, 1/2 kop cocosmelk, 1eetlepel chilipasta, 1/2 kop koriander ( ja lastig vinden Koriander dat ook naar koriander smaakt). Doe het water in een pan, kook, voeg toe lemongrass, galangal (gember), sjalot klein gemaakt, chilies, kaffir, lime bladen, en kook 2-3 min. Voeg toe: paddenstoelen, tomaten. Zachtjes drie min. Laten koken dan vissaus, squiker, lime, chilipaste. Dan garnalen 15 sec. Koken draai het gas uit en voeg kokosmelk en de korianderblaadjes toe.

1. Lou:
    Waar zit je?
    Gr
  2. Vera:
    5 mei 2013
    het klinkt heerlijk dat recept en het zal zeker smaken. Bangkok is een prachtige stad en ik heb er genoten en verder hebben Adi en ik daar gefietst. Vandaag even naar A'dam geweest om te bloemen te bekijken bij het monument en het was prachtig verder was het een heksenketel van AJAX fans ze hebben met 5-0 gewonnen. Lallende figuren en stinkend naar pils. Groetjes Vera
  3. Carla:
    5 mei 2013
    Ajax heeft niet alleen gewonnen, maar is tevens landskampioen voor de derde keer op rij. Vandaar de heksenketel. Jennie als trouwe fan mist dit feest. Annelene geniet van Bangkok en groetjes van ons.
  4. Aria en Reinier:
    6 mei 2013
    Fantastisch watje allemaalafreist,maar volgens mij in een sneltreinvaart. Nu even ven Bankok genieten, mooie dingen te bezoekenen natuurlijk de flotingmarket, alleen al met dat bootje varen langs al die stalletjes. Met een binnenlandse vlucht zit je zo in Changmai en Changrai. Genieten... En lieve groet aria
  5. Jennie:
    6 mei 2013
    Leuk dat je in Thailand bent Anelène. Bijna mijn tweede thuisland. Alle ingrediënten voor je soep kan je ook in Zaandam in de toko achter VD kopen. Gembira heet die denk ik.
    Het eten is heerlijk hè. Als alles goed gaat, ga ik in november weer heen en neem mijn fiets weer mee.
    Wat ga je nog meer allemaal bekijken in Thailand?
    Geniet en vertel ze maar dat ik er weer aan kom.
    Lfs