Reactie op dinerfoto's

2 mei 2013 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Ik moet even iets vertellen over hoe mensen in Iran met elkaar omgaan. Heel veel aanrakingen. Mannen kussen elkaar in het openbaar zoals bij ons drie keer. Vrouwen en mannen niet. Maar vrouwen onderling weer wel en iedereen raakt elkaar heel veel aan. Maar niet in het openbaar. Alleen in huiselijke kring. Dus mijn hand op die knie van mijn aanbidder is alleen een vorm van beleefdheid. Trouwens rijk was hij niet. Bezat alleen een paar vloerkleden en wat oude foto' s. Ik kreeg wel allemaal van die kettinkjes mee waar de mannen mee zogenaamd zitten te bidden. Ik probeerde het nog terug te geven maar dat ging niet. Wat moet ik daar nou mee, ik geef ze in Thailand maar aan wat kinderen. Kijken jullie wel goed naar die schapenkoppen en stel je voor dat het spul bij jou op je bord ligt.

Groet van Annelene

1. Jennie:
    2 mei 2013
    Knap dat je er nog van gegeten hebt. Ik denk niet dat ik dat gedaan had, maar ik eet nooit vlees. Als ik door zo'n knappe man word uitgenodigd, vertel ik altijd meteen dat ik geen vlees eet. Dan vragen ze wel of ik kip, of rat, of noem maar op wil eten. Geen vlees eten vinden ze in veel landen heel raar.
    Je maakt een fantastische reis Anelène. Petje af.
  2. Jennie:
    2 mei 2013
    Nog even een PS. Misschien vind je het leuk. Ik vertrek zaterdag vor en week naar New York en eind mei voor een maand naar Sri Lanka. Mijn reislog is: jennievanpaassen,waarbenjij.nu
    Voor als je je verveelt.
  3. Vera:
    2 mei 2013
    het is goed, dat je nog even de foto geplaatst heb, maar ik gril ervan en dan nog dat portie hersenen. het is onbeleefd om er niet van te eten, maar in NW China heb ik ook iets te eten gekregen waar ik heel zuinig mee heb gedaan, maar m'n vriendin dacht snel eten dan is het weg, maar zij kreeg nog zo'n portie. Geniet maar van al die vreemde zaken en wat fijn dat je zo makkelijk met de mensen om kan gaan. Liefs Vera
  4. Margriet van Engelen:
    4 mei 2013
    Oef, de hand op je knie! Dat had ik nog niet eens gezien. Apart hoor allemaal. Wij gaan vandaag weer naar Enschede, om een helpende hand te bieden aan Marielle. Vandaag dodenherdenking. Groetjes, Margriet