Over de Perzische Golf.

2 mei 2013 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Maar eerst even vertellen dat ikdolphijnen heb gezien bij tientallentegelijk. Helaas geen echte hoge springers. Toch voor mij heel erg leuk. Later zal ik er een uploaden. Ik zat een nacht op een Iraans eiland in de Perzische Golf. Woeste prachtige natuur en heerlijk zwemwater. Helaas alleen voor mannen. De vrouwen mogen misschien wel in het water maar dan alles bedekt. Gatverdamme zo' n natte kledder aan je lijf. Het was trouwen bloedheet dus ik kreeg steeds meer een hekel aan die sjaal en mijn lange zwarte broek. Op de boot heb ik stiekem met allemaal van de chador dragende vrouwen die mij voortdurend zaten te beloeren, omgekleed in een net pak waar ik vanmorgen in Dubai in het Sheraton lekker koffie in heb  gedronken. Maar over de boot. Het controleren van de paspoorten ging met een computersysteem dat zo langzaam werkte dat de controleur bijna in slaap viel. Omdat ik een buitenlands paspoort had hielden zij dat achter en ik kreeg het pas terug toen ik al een dik uur op de boot zat. Dus de boot vertrok ook nog eens anderhalf uur telaat. Vanmorgen bij aankomst in Dubai ging het iets vlugger ook iets beleefder maar wat dat betreft kunnen de overheidsdienaren nog wat van ons leren. Nu wacht ik op het vliegtuig naar Bangkok. Tot later! Annelene en mooi weer Voor jullie!!!!