Frankfurt, dinsdag 12 maart 2013

16 maart 2013 - Wenen, Oostenrijk

Het Staedelmuseum heeft een prachtige verzameling van vooral 19e en 20e eeuwse kunst. Een verrassing was de Beckmann - zaal met schilderijen die betrekking hadden op het verblijf van Beckmann in Frankfurt van zijn 31e tot zijn 47e levensjaar. Ik heb ook een filmpje gemaakt maar krijg het niet geüpload. Terwijl ik in het museum genoot sneeuwde het buiten wel 15 cm. Nog onbewust van de problemen die de sneeuw ook in Duitsland bij de spoorwegen opleverde keek ik tevreden naar buiten. De volgende dag met de trein naar Schwabisch Hall. Die reis liep niet volgens plan. Allerlei aardige Duitsers hebben mij geholpen en ik ben er diezelfde dag aangekomen. Direct het Wuerth museum bezocht waarover later meer.

Liefs van Annelene

1. Lou:
    Goede reis verder, hier dik 30 Gr en veel Antik
  2. Adi voogd:
    16 maart 2013
    Ook hier is het koud maar met al die mooie schilderijen en de
    spannende treinreis zal je er niet veel van merken.
    Hele goede ries verder. groet Adi
  3. Ingrid de louw:
    16 maart 2013
    gelukkig zijn er altijd aardige mensen, die reizigers behulpzaam zijn.
    Mooie foto's. Het is zo net een cursus kunstgeschiedenis! leuk om het zo te volgen.
    Goede reis verder,
    groetjes
    Ingrid (ook van Peter)
  4. Betty vegting Wat een schattige serie babyfoto's!:
    16 maart 2013
    Ja, die sneeuw, ik hoorde al dat er behoorlijk wat is gevallen in grote delen van Duitsland. Goed, dat je zo prettig geholpen bent.
    Voor mij onbekend werk van Beckman behalve die Zirkenwagen, die hing bij de Beckmantentoonstelling in het van Gogh een tijdje geleden. Het ziet er prachtig uit. Fijn, dat je mocht fotograferen.
    Veel plezier op je verdere reis!
    groetjes van Betty
  5. Hanneke:
    17 maart 2013
    wat leuk om je reis zo bijna op de voet te kunnen volgen. Heerlijk die foto's: we genieten mee van je bijzondere reis!
    douwe en hanneke
  6. Wim Rupert:
    19 maart 2013
    Beckmann is een van mijn favoriete schilders. Prachtig kleurgebruik, krachtig en expressief! Mooi gefotografeerd! Heel erg leuk om zo met je mee te kijken.
    Goede reis, Wim