Swabisch Hall

15 maart 2013

Reinhold Wuerth heeft in 1953 de handel in schroeven van zijn overleden vader overgenomen en deze handel is uiteindelijk uitgegroeid tot een wereldwijd concern met vestigingen over de hele wereld en met 35.000 medewerkers. De kunstverzameling van de familie is over de hele wereld tentoongesteld. Onlangs stond hij in de krant omdat voor zijn museum in Kuenzelsau een Holbein was aangekocht. Deze Holbein hangt in de Johannieterkirche in Swabisch Hall. Helaas geen foto van, maar stel je een 90 cm grote Jacobusschelp voor met daarin Maria met kind en de opdrachtgevers met familie. De reis waard. Bovendien is Swabisch Hall een bijzonder mooi plaatsje, ongeveer 50 km ten noorden van Stuttgart.

In een gerenoveerde fabriek is sinds een tiental jaren de kunsthal Wurth met moderne kunst. Twee keer de reis waard. Helaas mag binnen niet gefotografeerd worden. Alle grote namen van  de afgelopen 50 jaar worden vertegenwoordigd met goede werken. Zola's: Kiefer, Beckman, Grosz, Katz en nog vele anderen. De foto' s geven een indruk van de omgeving.