Swabisch Hall

15 maart 2013

Reinhold Wuerth heeft in 1953 de handel in schroeven van zijn overleden vader overgenomen en deze handel is uiteindelijk uitgegroeid tot een wereldwijd concern met vestigingen over de hele wereld en met 35.000 medewerkers. De kunstverzameling van de familie is over de hele wereld tentoongesteld. Onlangs stond hij in de krant omdat voor zijn museum in Kuenzelsau een Holbein was aangekocht. Deze Holbein hangt in de Johannieterkirche in Swabisch Hall. Helaas geen foto van, maar stel je een 90 cm grote Jacobusschelp voor met daarin Maria met kind en de opdrachtgevers met familie. De reis waard. Bovendien is Swabisch Hall een bijzonder mooi plaatsje, ongeveer 50 km ten noorden van Stuttgart.

In een gerenoveerde fabriek is sinds een tiental jaren de kunsthal Wurth met moderne kunst. Twee keer de reis waard. Helaas mag binnen niet gefotografeerd worden. Alle grote namen van  de afgelopen 50 jaar worden vertegenwoordigd met goede werken. Zola's: Kiefer, Beckman, Grosz, Katz en nog vele anderen. De foto' s geven een indruk van de omgeving.

1. Wim en Gertie:
    17 maart 2013
    Dag Annelene,

Je hebt een voortvarende start gemaakt en al het een en ander gezien! Boeiend! We zijn benieuwd naar het verdere verloop.
    Hartelijke groet, Wim en Gertie
  2. Vera:
    17 maart 2013
    Dag Annelène
    Wat leuk om al zo vlug iets van je te horen en wat heb je al veel gezien. Je 1e verslag ook gelezen en ik kan me voorstellen, dat al die kunst een lust is voor het oog.
    Goede reis verder en hartelijke groet Vera
  3. Paula Bood:
    18 maart 2013
    Hoi Annelène,
    Wat een bijzonder museum is dit en wat een prachtige collectie!
    Reinhold Würth was nog maar 19 toen zijn vader overleed.
    Een prestatie om dan ook nog zo'n kunstcollectie op te bouwen.
    Schwäbisch Hall gaan we zeker een keer bezoeken.
    Groeten van Arie en Paula
  4. Peter:
    18 maart 2013
    Hoi Anneleine. Wat GAAF.
    Dat zal een fraaie verzameling van foto's opleveren.
    In ieder geval begrijpen wij dat het goed met je gaat.
    GENIET ervan en we horen tzt vermoedelijk spannende maar in
    ieder geval interessante verhalen.

GENIE ERVAN
    Peter en Ingrid