Een heel klein beetje Yangon, Myanmar

10 mei 2013 - Bangkok International Airport, Thailand

Wel behalve de waterkippen leveren de Thailanders ons ook nog hackers. Mijn mailadres [email protected] is plotseling weer bereikbaar geworden.

Yangon is nog smeriger, chaotischer en armer dan Bangkok. Helaas hebben zij ook niet zoveel culturele objecten om toeristen mee aaan te trekken. Gelukkig voor de mensen hier is de BAN op vrije handel 14 dagen geleden opgeheven. Zij zijn ook lid geworden van de Zuid Aziatische Community (zoiets als ECC) en kunnen nu werken aan hun toekomst. Later volgt een verhaal en foto's over het belangrijkste object de Schedagon Pagoda. Ik moet nu de nachtbus halen naar Inle Lake.

lieve groet van Annelene

1. El van Zelst:
    Hoi Annelene,

Met heel veel bewondering en plezier lees ik je reisverslagen. Wat indrukwekkend. Heel erg bedankt!!
    Groetjes, El
  2. Lou:
    10 mei 2013
    Niet mee eens! Viezigheid valt mee maar je zit nu inde heeste periode en de regen komt zo, vieren ze met het zg waterfestival.
    Bovendien is Burma, nu Myanmar geheten, vanaf het begin meer dan 15 jaaar denk ik ook al lid van de Asean, een soor EU in Asia. De EU heeft ze als trouwe volgeling van de US geboycott en daar is nu een eind aan gekomen Buitengewoon aardige mensen en ga maar eens naar India daar is het vele malen viezeer
    Gr Lodewijk, 200 x daar geweest
  3. Willeke:
    10 mei 2013
    Hi Annelene, Wat ben je al ver!!! stoer hoor!!
    De keren dat wij in Thailand waren vielen de tempels en de kunst ons zwaar tegen, maar het is wel interessant natuurlijk...
    Maar toen wij vorige week in Rome waren, bij de Sixtijnse kapel, dachten we toch ;Daar kan geen enkele cultuur tegen op.
    We kijken ook vaak door Oene,s ogen naar de gebouwen en nu ook door de jouwe dat is leuk.
    Succes..groet Willeke
  4. Ingrid de louw:
    Hoi Annelene,
    Een paar weken door de griep wat achter geraakt op je reisverhalen. Nog steeds vol bewondering over waar je nu alweer bent gekomen. Maken in gedachten door jouw verhalen de reis mee.
    Goede reis verder en groetjes van
    peter en Ingrid
  5. Hanneke:
    10 mei 2013
    Fijn dat je weer on line bent! We verheugen ons erop allereerst jouw avonturen 'live' te horen en ook onze italiaanse belevenissen met je te delen. Het is geweldig hier!
  6. Bert luijf:
    11 mei 2013
    Dag Annelène,
    Ik lees met plezier je verhalen en geniet van de foto's.
    Bewondering voor het tempo dat je er in houdt. Ik kijk weer naar het volgende verhaal uit. Succes.
    Bert
  7. Emmy:
    11 mei 2013
    Hoi Annelene,
    Ruim 2 maanden ben je al op reis. Het lijkt ons niet te doen om steden, zoals Bangkok en Rangoon, te vergelijken met de steden in ons keurig aangeharkte Nederland. Je zult je wel blijven verbazen over al die volkeren, die je inmiddels bezocht hebt. De grote trek van de bevolking van platteland naar de stad is in die landen(Thailand, Burma) duidelijk zichtbaar.
    We genieten van jouw verhalen.
    Chris en Emmy van Dijk
  8. Vera:
    13 mei 2013
    ik heb genoten in myanmar en vooral ook naar het Inle Lake. wij waren daar tijdens het Bolletjes feest. Praal boot met heilige bol werd over het meer geroeid door "beenroeiers". fantastisch was dat. waar ga je nu naar toe? en ben je ook nog in de tempelvallei geweest?
    Heel veel reis plezie. De 11 stedenroeiers hebben hun kruisje weer gekregen en het was een zware tocht. liefs Vera
  9. Margriet van Engelen:
    14 mei 2013
    Hoi Annlene Thailand hoop ik ook nog eens te bezoeken. Waarschijnlijk zullen armoede en een slechte voorlichting op hygiënisch gebied wel de oorzaken zijn van de smerige leefomstandigheden van de mensen in dit deel van de wereld. We genieten van je reisverhalen! Waarschijnlijk eten we in januari weer beschuit met muisjes. Groetjes, Margriet