Inle Lake. Ik heb de foto' s verkeerd om geupload. Wil je met de laatste foto beginnen?

13 mei 2013 - Inlemeer, Myanmar

Met de nachtbus, een normale er is ook een VIPbus, naar Inle Lake. Wat een bloedeind. Om 17.00 uur weg en om 5.00 uur aangekomen. Bij de uitstapplek staat de belasting te wachten en gelukkig ook zo' n fietstaxi. Naar het hotel en ze  waren al op. Spullen neergezet en wat gaan wandelen. De zon kwam op en het was een heerlijke frisse morgen. Zo' n beetje vocht in de lucht , net als een zomermorgen in Westzaan. In de verte kwamen wat jongeren in rode monnikkledij aanlopen en precies waar ik stond kwam een mevrouw naar buiten met een pan rijst. Iedere pot van elke monnik ging open om een schep rijst, het dagrantsoen, te ontvangen. Wel bijzonder om dat mee te maken. Wat verder gelopen, stupa's gezien, bloeiende bomen en vervolgens naar het hotel om te ontbijten. Daar zat een mevrouw uit Denemarken en een Fransman die in Luik woonde. Zij gingen die dag een boottocht op het meer maken en vroegen mij mee te gaan. Dat kwam goed uit. Het was een fantastische dag. Het meer over, naar een markt, naar een weverij, naar een zilversmid, naar een klooster, naar eekwekerij en tussen de middag ook nog in een prachtig restaurant aan het water gegeten met een biertje erbij. Uitgestapt in de haven van Inle en naar het hotel. Onderweg stilgestaan bij een optocht. Een paar honderd mooi aangekleedde mensen en als topstuk drie mooi aangekleedde jongens op een versierd paard. Muziek erbij, dansen! Prachtig! 'sAvonds met elkaar gegeten en de dag erna gefietst rond het meer en weer van alles meegemaakt. Nou is dat niet met je neus in de boter vallen?

1. Tineke:
    13 mei 2013
    Hoi, Annelene,

Het klinkt als een sprookje. Leuk van die spontane ontmoetingen, dat soort verhalen hoor je ook van die jonge backpackers. Samen optrekken en daarna je eigen plan trekken. Wat is het een goede zet geweest voor jou om deze reis te ondernemen. Al die indrukken die je opdoet geeft je een ander wereldbeeld en wij profiteren daar allemaal van mee. Wij kijken ook altijd uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Tineke.
  2. Margriet van Engelen:
    14 mei 2013
    Hoi Anelene, Dit verhaal is wat je zelf ook hoopt mee te maken als je op reis bent! Wat een fijne reis! Groetjes, Margriet
  3. Paula Bood:
    15 mei 2013
    Nou Anelene,
    Het is werkelijk een genoegen, zo nu en dan van je te horen en te bemerken dat je geniet, het is ook aan je gezichtsuitdrukking te zien.
    Ik bekijk je foto's vanuit twee invalshoeken, waarbij het verhalende natuurlijk voorop staat, maar de manier waarop je met compositie en vlakvulling omgaat, is soms voorbeeldig. Vooral de foto die het uitdelen van rijst laat zien, voldoet echt aan alle klassieke leerstellingen!
    De enorme cultuurverschillen die je tot nu toe hebt waargenomen, de rijkdom aan indrukken, het zal nog jarenlang
    het denken gaan voeden en wellicht ook sterker beinvloeden.
    als je nu kan bedenken.

Hartelijke groet, vanuit een nat en kil Nederland!
    Arie

zullen
    vast en zeker je nog jarenlang gaan bezighouden daar , , , helemaal niets mis mee.
  4. Jeannette:
    25 mei 2013
    Goh, Annelène, wat ben je al ver met je reis. Eerlijk gezegd was het mij helemaal ontgaan. Vera Voogd zei me dat je met een wereldreis bezig bent. Ik heb een aantal reisverslagen bekeken, ben diep onder de indruk!
    Ben blij dat je geniet van je reis. Zal vanaf nu nauwgezet je mails volgen.
    Lieve groet, Jeannet