Indonesie, vulkanen op Java en snorkelen op Bali.

21 juni 2013 - Bali, Indonesië

Om jullie even jaloers te maken: op dit moment zit ik in een homestay aan de noordkant van Bali. Ik zie de zee en wat vissersboten op het strand. En........... Voor mij staat een glas papayasap met ...... ijsblokjes. In de laatste drie dagen fantastische dingen meegemaakt. Allereerst voor het eerst in mijn leven in een werkende vulkaan gekeken n.l. de Bromo, en nog een iets verder naar het oosten richting Bali de Ijen waar de zwaveldampen je de adem benemen. Het mooiste is de zonsopkomst te zien en dan moet je heel erg vroeg opstaan. Voor de Ijen geldt nog iets anders, de zwaveldampen branden met een blauw vuur. Dit blauwe vuur is alleen te zien in het donker. Daarvoor moet je de berg beklimmen in het geval van de Ijen c.a. 2uur. Dat was dus om 00.30 uur met de 4WD weg en om 01.00 klimmen dat was wel zwaar. Om nog even in je herinnering te halen wanneer en waarom vulkanen ontstaan kun je op de link klikken. Het zijn onderwijsvideo's  en perfect, om niets aan toe te voegen. Om jullie even jaloers te maken: op dit moment zit ik in een homestay aan de noordkant van Bali. Ik zie de zee en wat vissersboten op het strand. En........... Voor mij staat een glas papayasap met ...... ijsblokjes. In de laatste drie dagen fantastische dingen meegemaakt. Allereerst voor het eerst in mijn leven in een werkende vulkaan gekeken n.l. de Bromo, en nog een iets verder naar het oosten richting Bali de Ijen waar de zwaveldampen je de adem benemen. Het mooiste is de zonsopkomst te zien en dan moet je heel erg vroeg opstaan. Voor de Ijen geldt nog iets anders, de zwaveldampen branden met een blauw vuur. Dit blauwe vuur is alleen te zien in het donker. Daarvoor moet je de berg beklimmen in het geval van de Ijen c.a. 2uur. Dat was dus om 00.30 uur met de 4WD weg en om 01.00 klimmen dat was wel zwaar. Om nog even in je herinnering te halen wanneer en waarom vulkanen ontstaan kun je op de lonk klikken. Het zijn onderwijsvideo's  en perfect, om niets aan toe te voegen.

1. Corrie en Leo Aalbers:
    21 juni 2013
    Hoi Annelene,

het is al weer enige tijd geleden dat wij een reactie hebben gestuurd. Jij rijgt intussen de ene mooie aan de andere indrukwekkende ervaring. Het is altijd goed om weer eens bij te komen in een homestay op Bali. Je laatste foto bij het snorkelen laat dat wel zien. Wij zijn intussen al weer terug uit Italië, waar wij weer nieuwe ervaringen hebben opgedaan. Heen hebben wij Canova in Passagno voorbij moeten rijden om wel een goede indruk van Padova en Vicenza te kunnen krijgen. Toscane was als eerder, maar dit jaar vrij kil. Terug door Oostenrijk en Beieren (fantastische hoogbarok van de gebr Asam in Kloster Weltenburg bij de Donau Durchbruch ! ) zijn wij overvallen door de overvloedige regenval. Nog dank voor je kaart. Het ga je verder goed, wij blijven je volgen.

Corrie en Leo
  2. Anneke Binsbergen:
    21 juni 2013
    Hoi Annelene

Ja, je zit waarschijnlijk in Lovina. Wij zijn daar 2jaar geleden geweest, na een tripje met Ewout en zijn gezin in Zuid Bali.VanuitSingapore waar Ewout 5 jaar woonde. Samen zijn wij naar Noord Bali geweest, een verademing. De Bromo hebben wij ook bezocht, maar dat is 28 jaar geleden,op onze Indonesie trip, ook toen was het druk, maar minder.
    Er komen door het lezen van jouw blog, weer heel veel mooie herinneringen van onze Azie reizen terug.
    Nog een goede reis, ik volg het met veel plezier.
    Groeten Anneke